Dat is wel erg snel

Woensdagavond, 21.20 uur. Ik zit nog te werken, omdat ik daar vandaag overdag nauwelijks aan toegekomen ben. Ik was weer eens gezwicht voor de vraag of ik hulpmoeder op school wilde zijn en zo kwam het dat ik de hele middag mocht doorbrengen in een sporthal vol kinderen, hulpvaders en -moeders en leerlingen van een sportopleiding, als coach van een groep van zes 8- en 9-jarigen die meededen aan het basisschoolcirculatievolleybaltoernooi (mooi Scrabble-woord). We werden vijfde in een poule van zes teams, dus gingen net niet helemaal eerloos ten onder…

Maar goed. Om 21.20 uur zag ik een e-mail binnenkomen. De afzender was een vertaalbureau dat ik nog niet kende en dat probeerde het Belgische ministerie van Financiën als nieuwe klant binnen te halen. Daarvoor had het eerst nog wel vertalers met ervaring met financiële teksten nodig. Of ik, als ik interesse had, dus maar mijn cv wilde opsturen, aangevuld met een referentie van een andere klant over financiële opdrachten die ik voor die klant had gedaan. En dat wilden ze dan wel graag vóór woensdag 13 januari 14.00 uur krijgen.

Nu is dit helemaal niet mijn vakgebied, en ik heb ook geen ambities in die richting. Maar een verzoek als dit belooft niet veel goeds voor de deadlines van het bureau…

Leave a Reply

