Ik heb de leukste baan!

vkbanen.nl, de banensite van de Volkskrant, heeft een rubriek met de naam Leukste Baan. Na o.a. een regelfee voor kinderen, een radiocoach voor deejays en presentatoren, een attractieontwerper voor de Efteling en Disney en een fashion editor bij een modetijdschrift is het vandaag de beurt aan nog zo’n leuk en spannend beroep: vertaler!

Aan het woord komt Milou Baan, een freelance tolk en vertaler die in Frankrijk woont. En een collega-WAHM, zo blijkt uit het artikel:

Ik werk parttime; naast mijn werk run ik het huishouden. Als ik even vrij ben, ga ik achter de computer zitten. Zodra de kinderen thuiskomen, richt ik me op hen. Vaak begin ik rond negen uur ‘s ochtends en soms eindig ik om twaalf uur ‘s avonds, afhankelijk van de deadline van een klus.

Hoe dan ook, tot de volgende aflevering uit de serie kan ik me er een poosje over verheugen dat ik de Leukste Baan heb!

Leave a Reply

